Pamandiran Pamakai:Danu Widjajanto

Konten halaman tidak didukung dalam bahasa lain.
Tumatan Wikipidia Banjar, kindai pangatahuan
Halu, Danu Widjajanto, salamat datang di Wikipidia bahasa Banjar!
Mamulai
Mamulai
Mamulai
  • Para pamuruk hanyar kawa maniring Pangantar talabih dahulu.
  • Pian kawa ma'ucapakan salamat datang kapada Wikipidiawan lainnya di Tungkaran paminanduan
  • Bingung mulai manjalajah matan mana? Ilangi Tungkaran sambarang
  • Gasan mancubai mambabak, silakan puruki bak pasir.
  • Tulisakan jua sa'ikit profil Pian di Pengguna:Danu Widjajanto, tungkaran profil wan kamar paribadi Pian, cagar kami hingkat labih manganal Pian.
  • Baca jua Lima tihang sabalum malanjutakan. Ini adalah lima hal panting nang mandasari hari-hari Pian lawan Wikipidia di saluruh dunia.
Patulung
Patulung
Patulung
  • Bantuan:Isi - wadah manggagai/mancari panjalasan pasal manyumbang di Wikipidia, sabalum batakun kapada pamuruk lain.
  • FAQ - patakunan nang rancak diajuakan pasal Wikipidia.
  • Portal:Komunitas - panjalasan kagiatan di Wikipidia.
Tips
Tips
Tips
Maulah kasalahan?
Maulah kasalahan?
Maulah kasalahan?
  • Jangan takutan! Pian kada parlu takutan tasalah wayah mambabak atawa maulah tungkaran hanyar, manambahakan atawa mahapus kalimat.

    Pambakal wan para pamuruk lainnya nang ma'itihi parubahan tahanyar akan lakas mandapatakan kasalahan Pian wan mambulikakannya nangkaya halam/samula.

Welcome! If you are not an Banjarese speaker, you may want to visit the Banjarese Wikipedia embassy or a slight info to find users speaking your language. Enjoy!
Salamat manjalajah, kami mahadangi babakan Pian di Wikipidia bahasa Banjar!
Ezagren bapandir 18:09, 27 Uktubir 2010 (ICT)

Bisakah Pian ikut menyumbangkan suara dalam Portal Komunitas??
Bisakah saya minta tolong mengenai templat di WBB yang saat ini masih seperti ini? Tarima kasih --Ezagren bapandir 18:09, 27 Uktubir 2010 (ICT)

Lihat pula=Tiringi jua --Ezagren bapandir 22:58, 7 Nupimbir 2010 (ICT)

II[babak asal-mulanya]

Bisakah Anda mengirimkan beberapa templat untuk lisensi gambar Wikipedia seperti di WBI. Anda bisa langsung membuatnya sendiri, saya yang menerjemahkan atau Anda bisa memberikan pranala templat-templat yang saya maksud. Selain itu juga, kontribusi Anda diperlukan untuk mengisi Wikipidia:Pamadahan mengenai perkembangan jumlah artikel. Tarima kasih --Ezagren bapandir 18:51, 2 Disimbir 2010 (ICT)

Ha, silakan. Saya akan penuhi pengusulan tersebut. Artikel yang akan saya angkat adalah banyu dahulu. Untuk saat ini, belum ada halaman khusus pengusulan AP. AP akan ditayangkan esok atau senin.
(Ha, sila. Ulun hakan hibaki pausulan Pian nangitu. Artikal nang hakan ulun anggung adalah banyu 'hulu. Hagan wayahini, balum ada tungkaran kusus pausulan AP. AP hakan ditampaiakan isuk atawa sanayan.) Ezagren bapandir 13:16, 30 Uktubir 2010 (ICT)

Tarima Kasih[babak asal-mulanya]

Tarima kasih ulun haturkan atas dukungan sampiyan salawas ini, gasan kamajuan Wikipidia Banjar. Mudahan ulun kawa tatap tarus bakarya dan tatap mamalihara motivasi nang tinggi gasan kamajuan Wikipdia Banjar di wayah dudi kaina. Walau pamulaan ngalih (sukar) banaran manulis dalam bahasa daerah (bahasa uma) lantaran bamacam sabab. Dalam panulisan bahanu (kadang-kadang) masih bacampur bahasa Indonesia dan masih ada kejanggalan, tapi kalalawasannya kawa diatasi sambil ma'ingat-ingat lagi bahasa uma nang dirasa labih tepat. Barelaan. Salam badangsanakan! Alamnirvana 16:15, 7 Nupimbir 2010 (ICT)

  • Inggih pak, nanti akan saya tindak lanjuti. Terima kasih atas saran2nya.Alamnirvana 17:17, 7 Nupimbir 2010 (ICT)

Tungkaran Tatambaian[babak asal-mulanya]

Saat ini saya sedang berencana untuk menambahkan dua bagian baru dari Tungkaran Tatambaian, yakni Peristiwa Terkini dan Tahukah Anda? Saya agak mengalami masalah dalam percobaan penambahan kedua bagian tersebut, yakni ada "daftar isi"nya yang lumayan mengganggu. Bisakah Anda membantu? --Ezagren bapandir 20:40, 8 Nupimbir 2010 (ICT)

Ba:Pendapat[babak asal-mulanya]

Terima kasih kembali atas pendapatnya. Kami sangat mengaluk-alukannya. Tag "kembangkan" seperti yang saya lihat di WBI, di WBB masih belum ada. Jika tak segan, Anda bisa membuat {{subst:kembang}}, penerjemahan bisa diserahkan kepada penutur asli di WBB. Jika Anda memang tak suka ada artikal satu kalimat, mungkin Anda bisa menambahkan/membuat templat Infobox untuk Amphoe/sejenisnya seperti yang ada di en: dan itu lebih kami aluk-alukkan. --Ezagren bapandir 21:32, 16 Nupimbir 2010 (ICT)

19 Nupimbir[babak asal-mulanya]

Uma'ai. Talalu lakas maulah 19 Nupimbir. Bagusnya isuk haja, gin! Jadinya, bagus tuh. --Ezagren bapandir 19:57, 18 Nupimbir 2010 (ICT)

Ooo. Kadada masalah kalu iseng (bjn:bagayaan). Saya lagi pusing nih mengenai belum berubahnya "Pengguna" jadi "Pamuruk", dan nama-nama lainnya. Mudah-mudahan ada yang bisa bantu. --Ezagren bapandir 20:05, 18 Nupimbir 2010 (ICT)